Proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+
Orăștie, str. Armatei, nr. 16, 335700, Județul Hunedoara +40 254 241 990 secretariat.cfic.orastie@mai.gov.ro

Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii

proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+

 

contact - Centrul de Formare Inițială și Continuă al M.A.I. Orăştie,

  Centrul de Formare Inițială și Continuă al M.A.I.

   Orăștie, strada Armatei Nr.16, cod 335700, jud. Hunedoara,
    telefon: 0254.241.990; Fax: 0254.247.521,
    e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 
    web: www.cfic.ro

 

 

Contactați managerul de proiect:

  Comisar șef de poliție Mircea NEAG

  Centrul de Formare Inițială și Continuă aș M.A.I. Orăștie

   Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. www.cfic.ro

 

 

 Formular contact 

 

 

 

 

 

Canale de raportare-mattdesign

 

Please type your full name.

Invalid email address.

Please select a date when we should contact you.

Invalid Input

Captcha
Invalid Input

Captcha

 

 

 

 

Echipa de proiect

  • Mircea Neag – manager proiect
  • Floriana Simedrea – ofițer implementare
  • Darius Dogar- ofițer implementare
  • Roxana Calance- responsabil promovare/diseminare
  • Alisa Toma - responsabil promovare/diseminare
  • Marius Dînșorean – responsabil IT și achiziții
  • Răzvan Codrin – responsabil financiar

    Echipă partener

    Mulțumiri colaboratorilor

 

Proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+
proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+

 

Prevederi legislative incidente:

Legislație internațională

  • Convenția cu privire la drepturile copiluluiadoptată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 20 noiembrie 1989, ratificată de Parlamentul României prin Legea 18/1990, republicată în Monitorul Oficial Nr. 314 din 13 iunie 2001;

  • Convenția pentru protecţia copiilor împotriva exploatării sexuale şi a abuzurilor sexuale (ConvențiaLanzarote), adoptată de Consiliul Europei la 25 decembrie 2007, ratificată de Parlamentul României, publicată în Monitorul Oficial Nr. 885 din 29 decembrie 2010;

  • Directiva (UE) 2016/800privind garanțiile procedurale pentru copiii care sunt persoane suspectate sau acuzate în cadrul procedurilor penale;

  • Directiva (UE) 2012/29 de stabilire a unor norme minime privind drepturile, sprijinirea şi protecţia victimelor criminalităţii şi de înlocuire a Deciziei-cadru 2001/220/JAI a Consiliului;

  • Directiva Parlamentului European și a Consiliului 2013/48/UE din 22 octombrie 2013 privind dreptul de a avea acces la un avocat în cadrul procedurilor penale și al procedurilor privind mandatul european de arestare, precum și dreptul ca o persoană terță să fie informată în urma privării de libertate și dreptul de a comunica cu persoane terțe și cu autorități consulare în timpul privării de libertate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 294 din 6 noiembrie 2013

Legislația națională

  • Codul Penal;

  • Codul de Procedură Penală:

  • Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului c.m.c.u.

  • HG nr. 49/2011: pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind prevenirea și intervenția în echipă multidisciplinară și în rețea în situațiile de violență asupra copilului și de violență în familie și a Metodologiei de intervenție multidisciplinară și interinstituțională privind copiii exploatați și aflați în situații de risc de exploatare prin muncă, copiii victime ale traficului de persoane, precum și copiii români migranți victime ale altor forme de violență pe teritoriul altor state c.m.c.u.;

  • Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice c.m.c.u.;

  • Legea 211/2004privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor c.m.c.u.;

  • Ordonanța de Urgență nr. 24/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea protecției victimelor infracțiunilor, precum și a altor acte normative, publicată în M. Of. Nr. 274 din 10 aprilie 2019

  • LEGEA 122/2024pentru introducerea, modificarea sau completarea menţiunii privind transpunerea normelor Uniunii Europene în cuprinsul unor acte normative, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală şi a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală

  • Legea nr. 360/2022 c.m.c.u. (art. 82 privind transpunerea dispoziţiilor art. 20 alin. (1) din Directiva (UE) 2016/800 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind garanţiile procedurale pentru copiii care sunt persoane suspectate sau acuzate în cadrul procedurilor penale, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 132 din 21 mai 2016)

  • Legea nr. 26/2024 privind ordinul de protecţie extins!!!! August

  • Legea 682/2002 privind protecţia martorilor -republicată

  • Strategia Națională 2023 – 2027 pentru protecția și promovarea drepturilor copilului;

  • Legea nr. 304/2004privind organizarea judiciară c.m.c.u.;

*(se actualizează trimestrial)

 

  Minorul în proceduri judiciare

      Minor autor   

      Minor victimă   

      Minor martor   

 *(se actualizează trimestrial)

 

Camere de audiere

      Concept   

 

 Locații camere de audiere din România

 

 

*(se actualizează trimestrial)

 

Minorul în proceduri judiciare
proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+

 

       

 Conferința de deschidere a Proiectului

Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii
autori, victime și martori - 2023-1-RO01-KA210-VET-000161664

     O activitate importantă a proiectului implementat de Centrul de Formare Inițială și Continuă al M.A.I.- Orăștie, în calitate de coordonator, în perioada 01.11.2023-31.01.2025, “Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime și martori”, finanțat prin programeul Erasmus + al Uniunii Europene, în cadrul Acțiunii Cheie 2- parteneriate de cooperare, a fost desfășurarea Conferinței de deschidere a proiectului.

     Scopul acestui proiect a fost de a forma polițiștii și jandarmii să interacționeze adecvat cu copii în contextul desfășurării activităților profesionale, astfel încât să contribuie la reducerea nivelului traumei și victimizării pe care minorul o percepe în relație cu autoritatea.

     Proiectul se implementează în parteneriat cu Universitatea de Afaceri și Științe ale Sănătății din Łódź, Polonia și are un buget de 60.000 euro.

     Conferința de deschidere a fost o activitate care a avut ca și obiectiv comunicarea obiectivelor proiectului Erasmus, precum și identificarea modalităților de colaborare cu factorii locali și naționali care pot susține implementarea acestui proiect.

      Astfel, în data de 30 ianuarie 2024, în cadrul acestei activități, ne-au fost alături reprezentanți ai instituțiilor de formare din cadrul M.A.I., Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București, Inspectoratului Școlar General Hunedoara, Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, Instituției Prefectului Județului Hunedoara, Primăriei municipiului Orăștie, precum și reprezentanți ai ONG-urilor, instituții de învățământ, precum și alte instituții reprezentative la nivel național și local. De asemenea, au fost prezentate și testimoniale ale foștilor cursanți ai stagiului de formare care a constituit fundamentul acestui proiect.

DESCHIDERE A PROIECTULUI3

DESCHIDERE A PROIECTULUI 2

DESCHIDERE A PROIECTULUI

DESCHIDERE A PROIECTULUI4


Promovarea proiectului “Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime și martori”

 

Cafeaua de la ora 11:00 – Radio Color Orăștie

În data de 13 februarie 2024, un membru al echipei de proiect a participat la o emisiune la postul local de radio, Radio Color Orăștie. Pe durata unei ore, într-o emisiune în direct, transmisă la radio și pe pagina de Facebook a postului, a fost prezentat proiectul care se va implementa în anul 2024 în cadrul instituției noastre. Mai mult, a fost subliniat rolul foarte important al specializării formării profesionale a polițiștilor în domeniul audierii minorilor, autori, martori și victime, în procedurile judiciare.

 

DESCHIDERE A PROIECTULUI6

 

 

 

 

 

DESCHIDERE A PROIECTULUI5


 

Hunedoara în direct - Hunedoara 1 TV

     Ziua de 22 martie 2024 a însemnat încă un pas în promovarea proiectului Erasmus +. Emisiunea a fost transmisă live, pe canalul Digi și Vodafone, inclusiv pe pagina de Facebook a postului de televiziune. Având în vedere faptul că emisiunea a fost planificată în preajma Zilei Poliției, au fost abordate aspecte care vizează specificul activității de polițist, istoria și tradiția instituției, precum și importanța activităților subsumate proiectului implementat la Orăștie.

DESCHIDERE A PROIECTULUI8

DESCHIDERE A PROIECTULUI9


Leminter și CEPOL

     În contextul activităților de bune practici, Centrul de Formare Inițială și Continuă al M.A.I. Orăștie, a răspuns pozitiv la inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara de implicare în cadrul Programului de Schimb al Agenției CEPOL (Agenția Uniunii Europene pentru Formarea în Aplicarea Legii) 2023, în scopul familiarizării cu metode de lucru ale altor instituții de învățământ din domeniul polițienesc privind siguranța școlară și investigarea cauzelor penale cu minori în calitate de persoane vătămate, suspecți sau martori.

     Astfel, am fost bucuroși să îl avem alături de noi pe domnul comisar de poliție Vilius Velička din cadrul Lietuvos Policijos Mokykla (Școală de Poliție din Lituania), împreună cu care am dezbătut subiecte de actualitate în domeniul formării și pregătirii profesionale a polițiștilor, în mod particular modalitatea de interacțiune cu minorii în activitatea forțelor de ordine din Polonia comparativ cu România.


DESCHIDERE A PROIECTULUI10
DESCHIDERE A PROIECTULUI12

 

Polițiștii locali, parteneri în activitatea de diseminare

     Grup țintă al proiectului “Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime și martori” pentru activitatea de informare, polițiștii locali din mai multe unități administrativ-teritoriale au participat la o activitate de promovare, în luna iunie 2025. Includerea poliției locale în categoria forțelor de ordine de sprijin, în cadrul sistemului național de ordine și siguranță publică, atribuțiile acesteia impun și polițiștilor locali a atitudine adecvată în interacțiunea cu copiii. Prin urmare, rezultatele proiectului vor fi diseminate și unităților de poliție locală, iar capabilitatea acestora de a extinde formarea profesională și la alte tipuri de programe în cadrul M.A.I., ar putea asigura și formarea unor competențe adecvate.

 

DESCHIDERE A PROIECTULUI13
DESCHIDERE A PROIECTULUI11

 

Inițiere în carieră, inițiere în învățare

     Participanții la cursul pentru inițiere în carieră din luna iulie 2024, ofițeri specialiști din cadrul Poliției Române, Poliției de Frontieră Română și Inspectoratului General pentru Imigrări, au fost informați cu privire la activitățile și, mai ales, rezultatele proiectului Leminter. Având în vedere proveniența acestora (din întreg teritoriul național), precum și structurile în care sunt încadrați ( resurse umane, financiar sau proiecte cu finanțare europeană), am considerat oportun să împărtășim cu ei principiile programului Erasmus + - Transformăm România prin învățare- precum și necesitatea de a căuta permanent oportunități care să conducă la creșterea calității activității profesionale a colegilor cu care interacționează.

DESCHIDERE A PROIECTULUI14

 

Învățăm împreună!

     În calitate de furnizor autorizat de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru programe formative destinate formării profesionale a adulților, Centrul a găzduit și cursul de perfecționare ”Evaluator de furnizori și programe de formare”, în perioada 02-06.09.2024. Participanții la acest curs, ofițeri și cu funcții manageriale, au constituit un grup țintă oportun pentru promovarea programului Erasmus + al Uniunii Europene și, implicit, pentru proiectul ”Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii, autori, victime și martori”. A fost o experiență încurajatoare, Centrul ca și coordonator al proiectului Erasmus, încercând să stimuleze și alte instituții ale M.A.I să aplice cu proiecte pentru a crește calitatea formării profesionale a forțelor de ordine.

DESCHIDERE A PROIECTULUI15
DESCHIDERE A PROIECTULUI16

 

EVENIMENTE DE MULTIPLICARE

1. Echipa proiectului LEMINTER a desfășurat una dintre activitățile de multiplicare la Colegiul Național Aurel Vlaicu Orăștie, iar atmosfera activității a fost una încurajatoare pentru viitoarea implementare a proiectului.

Ne-am bucurat să ne întâlnim profesorii diriginți și consilierii școlari din zona Orăștie. Deși un eveniment destinat adulților, cu un anumit rol social, a fost organizat interactiv, participanții fiind împărțiți în mai multe grupe, fiecare grupă având de analizat un fragment al viitorului ghid și de formulat propuneri cu privire la posibile aspecte de îmbunătățit. Activitatea a avut un impact pozitiv, creîndu-se oportunitatea promovării activității extinse a Centrului, precum și identificarea de noi activități de realizat pentru viitor.

Mulțumim participanților pentru opiniile dumnealor cu privire la produsul proiectului, respectiv Ghidul ”În dialog cu minorii”.

multiplicare 1

multiplicare 2

 

2. În cadrul proiectului ”Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime sau martori” (LEMINTER) s-a desfășurat activitatea de diseminare/multiplicare destinată liceenilor.

Gazda primitoare a activității a fost Liceul Tehnologic ”Grigore Moisil” din Deva, iar elevii participanți au aflat care este obiectivul proiectului, precum și principalele rezultate ale acestuia.

Implicându-i activ, le-am solicitat opinia cu privire la modul în care percep relația cu forțele de ordine, precum și propuneri pentru ca această relație să devină una constructivă.

Totodată, au aflat multe informații referitoare la ipostazele pe care le pot avea în cursul unei proceduri judiciare: autor, victimă sau martor, precum și informații din sfera legislativă care vizează copiii, în general, dar și interacțiunea profesională a unui minor cu forțele de ordine.

Au fost întrebări, curiozități și propuneri! A fost entuziasm!

multiplicare 3
multiplicare 4

 

3. Un alt eveniment de multiplicare a a vut loc în octombrie 2024 în cadrul unei școli postliceale a M.A.I., respectiv Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă ”Pavel Zăgănescu” Boldești, Prahova. Unul dintre responsabilii privind dideminarea din echipa proiectului LEMINTER a fost prezent în mijlocul instructorilor din cadrul acestei instituții de învățământ postliceal, prezentând activitățile proiectului, precum și rezultatele acestuia, în special elaborarea ghidului ”În dialog cu minorii”. Cu toate că specificul acestei instituții vizează formarea personalului care acționează în situații de urgență, propunerile participanților au susținut necesitatea accesului la acest tip de informații (interacțiunea cu copii) și pentru pompieri, astfel încât impactul unei situații de urgență în care este implicat un copil să fie unul redus.

multiplicare 5

 

4. Centrul Multifuncțional de Pregătire Schengen, cu sediul în Buzău, județul Buzău, ne-a oferit posibilitatea de a prezenta rezultatele proiectului ”Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii, autori, victime și martori”. În ”luna cadourilor” (decembrie 2024), colegii formatori din cadrul acestei instituții a Ministerului Afacerilor Interne,ne-au oferit un cadou de suflet, o întâlnire prietenoasă și constructivă în care Erasmus + și învățămintele sale au fost prezentate, alături de rezultatele proiectului nostru – ghidul ”În dialog cu minorii” și site-ul ”www.dialogcuminori.ro”.

Fiind o instituție de învățământ nonuniversitar, similară cu instituția noastră, pledoaria echipei de proiect a fost pentru preluarea anumitor teme de interes referitoare la interacțiunea profesională cu minorii, în cadrul cursurilor pentru inițierea în carieră destinate polițiștilor.

 

multiplicare 6

multiplicare 7

 

FORMAREA FORMATORILOR

     Ideea proiectului a fost aceea de a reuși capacitarea formatorilor din cadrul Centrului de Formare Inițială și Continuă al M.A.I. Orăștie și a profesorilor din cadrul organizației partenere să livreze un program formativ destinat forțelor de ordine în interacțiunea profesională cu minorii. La această sesiune de formare au participat toți formatorii din cele 2 organizații partenere, iar lectorii au fost experți selectați din domeniile vizate de viitorul program formative – psihologia copilului, audiere minori și asistență social/traumatologie. Sesiunea a fost organizată pe durata a 5 zile, în cursul lunii martie 2024. Urmare a activității, a fost elaborat primul draft al ghidului ”În dialog cu minorii” și a fost schițat un plan tematic al sesiunilor de formare care a urmat în septembrie 2024, sesiuni la care au participat polițiști și jandarmi din structurile Ministerului Afacerilor Interne care interacționează cu minorii.

anchetator2

anchetator1

anchetator3

 

anchetator4

anchetator5


 

ÎNTÂLNIRI TRANSNAȚIONALE DE PROIECT

     Proiectul ”Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime sau martori” a fost implementat în cadrul Acțiunii Cheie 2 – Small Scale, acțiune care a impus minim o organizație parteneră, în conformitate cu liniile directoare ale programului Erasmus+, în anul 2023.

     Consecvent viziunii sale, programul Erasmus își dorește transformarea României prin învățare. Întâlnirile transnaționale ale celor 2 echipe de proiect au însemnat enorm pentru activitatea de învățare reciprocă.

      Organizația parteneră – WYZSZA SZKOLA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU ŁODZ - este prima instituție de învățământ superior non-publică din centrul Poloniei care oferă studii în domeniul sănătății și medicale, precum și facultăți de afaceri și pedagogie.

      Mai mult, organizația parteneră din proiect a avut interacțiuni, ca și partener și coordonator, cu proiectele Erasmus din mai multe Acțiuni cheie astfel încât, din punct de vedere procedural și al elaborării documentelor, deține o experiență covârșitoare.

      Managementul proiectului a inclus 2 întâlniri transnaționale, prima dintre acestea după 6 luni de la implementarea proiectului și, a doua, în ultima luna a proiectului.

      Prima întâlnire a foat organizată în luna mai 2024, în Łodz, Polonia la sediul partenerului, iar a doua în luna ianuarie 2025, în Deva, România.

     În cadrul primei întâlniri au fost analizate activitățile deja implementate, s-a realizat un schimb de bune practici, a fost organizat un workshop care a analizat, comparativ, legislația referitoare la interacțiunea forțelor de ordine din Polonia cu minorii și au fost stabilite termene pentru următoarele 6 luni ale proiectului. A doua întalnire a vizat aspecte referitoare la elaborarea documentelor finale ale proiectului, inclusiv raportul final al acestuia.

Łodz, Polonia, Mai 2024

polonia 1

polonia 2

polonia 3

 

Deva, România, Ianuarie 2025

deva 1

deva 2


 

TESTARE GHID ”În dialog cu minorii”

Consecvenți proiectului propus și conștienți de faptul că un instrument potrivit, adecvat pentru cei care-l folosesc nu se obține fără să fie construit împreună cu ei, am implementat, în luna septembrie 2024, 2 activități de testare a viitorului ghid ”În dialog cu minorii”.

Concret, 40 de polițiști și jandarmi au participat la 2 stagii de formare – 5 zile. Fiecare stagiu a fost structurat astfel: prevederi legislative, aspecte importante ale psihologiei copilului, audierea minorului – protocolul NICHD și camere de audiere. Suportul de curs pentru acest stagiu l-a constituit draftul ghidului, iar participanții au evaluat fiecare capitol al acestuia.

Aceaste stagii de formare au fost organizate implicând formatori din cadrul Centrului de Formare Inițială și Continuă al M.A.I și experți externi (psiholog audiere copil și reprezentant al Parchetului Hunedoara).

Seria I

seria 1 a

seria 1 b

seria 1 c

 

Seria a II a

seria 2 a

seria 2 b

 

 

WORKSHOP ”DIALOGUL CU MINORII – ASPECTE JURIDICE ȘI PSIHOLOGICE”

     Urmare a analizelor realizate pe parcurul proiectului, a semnalelor primite de la cursanți și a interesului crescut acordat protocolului NICHD, instrument de audiere a minorilor, am considerat oportun să organizăm un atelier de lucru cu participanți din instituțiile care lucrează cu copii, la nivel local. Astfel, într-un cadru relaxat, a fost organizată această activitate, în ultima lună de implmentare a proiectului. Instituțiile care au răspuns invitației au fost Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Hunedoara, Inspectoratul Școlar Hunedoara, Poliția și Jandarmeria Județului Hunedoara, Colegiul Psihologilor Filiala Hunedoara, Penitenciarul Deva, Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara, Inspectoratul Școlar Hunedoara, precum și organizații neguvernamentale (Asociația Inimi Generoase).

     Am constatat, încă o dată, importanța analizei și dezbaterii unei teme de interes – bunăstarea copiilor, chiar și atunci când devin actori ai procedurilor judiciare. Faptul că, la această activitate, au participat persoane care lucrează direct cu copiii, a fost un plus al activității, aceasta transformându-se într-un schimb de bune practici autentic. Prezența expertului în aplicarea protocolului de audiere NICHD și activitatea acestuia a fost apreciată în mod deosebit, mai ales că mulți dintre practicieni au avut oportunitatea să afle, în premieră, despre acest instrument și, cel mai important, despre modul în care, aplicat corect, conduce la revictimizarea minorului implicat în procedurile judiciare și nu numai.

work 1
work 2

 

work 3

work 4

 

work 5

work 6

 work 7

 

CONFERINTA DE ÎNCHIDERE A PROIECTULUI ”Leminter”

     În luna ianuarie 2025, ultima lună de implementare a proiectului Erasmus +, a fost organizată Conferința de închidere a acestuia. Având în vedere frumoasa experiență de învățare instituțională pe parcursul implementării acestui proiect, activitatea a fost organizată într-un cadru festiv, în localitatea Deva. Invitațiile au fost onorate de către toate instituțiile sau colaboratorii identificați pe parcursul activităților. Astfel, a fost reprezentat Ministerul Afacerilor Interne, Poliția Română, Jandarmeria Română, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Agenția Națională Antidrog, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, precum și instituțiile locale cum ar fi Instituția Prefectului Hunedoara, Parchetul de pe lângă Judecătoria Deva, Penitenciarul Deva, Inspectoratul Școlar Hunedoara, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara.

      Alături de noi au fost și beneficiari ai proiectului (polițiști care au participat la formare) care au prezentat modul în care una dintre activitățile proiectului le-a impactat activitatea. Atmosfera a fost una optimistă, toți participanții apreciind rezultatele proiectului. Printre participanți, au fost și reprezentanții partenerului de proiect - Universitatea de Afaceri și Științe ale Sănătății din Łódź, Polonia. Evaluarea evenimentului a confirmat necesitatea acestui tip de proiect, precum și a necesității de cooperare în domeniul protecției copilului, pentru toate instituțiile implicate.

 

inchidere 1
inchidere 2

 

inchidere 3
inchidere 4

 

inchidere 5

inchidere 6

 

inchidere 7 

 

            

 

Conferința de deschidere a Proiectului Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori

 

 

 

proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+

 

ghid

Ghid de interacțiune destinat forțelor de ordine

din cadrul M.A.I. care, prin specificul activității,
interacționează cu minorii, victime sau martori.
(descarcare a ghidului)

   
prima M

www.dialogcuminori.ro

 

 

 

  

 

Formular contact pentru solicitare ghid
proiect de parteneriat strategic din categoria Erasmus+
 
Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine în interacțiunea cu minorii autori, victime și martori
 

 

 

CUVÂNT DE BUN VENIT

 

Călătoria în lumea copilăriei este una frumoasă și complicată. În călătorie noi, adulții, însoțim copiii cu grijă și responsabilitate. Și noi și copiii învățăm continuu.

Grija pentru copii este una permanentă și complexă și pentru forțele de ordine din cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne.

Interacțiunea optimă a personalului Ministerului Afacerilor Interne înseamnă informare și formare adecvată și specializată, un demers necesar și util, pe care ne propunem sa îl sprijinim.

 
 

 

 

 

 

 Dezvoltarea abilităților forțelor de ordine

  în interacțiunea cu minorii autori,victime  și martori 

  2023-1-RO01-KA210-VET-000161664  

 

Coordonator:

Centrul de Formare Inițială și Continuă al M.A.I. Orăștie

Centrul de Formare Inițială și Continuă al Ministerului Afacerilor Interne (C.F.I.C.) este o instituție de formare nonuniversitară în care învățarea se realizează în context formal, nonformal și informal. Centrul este situat în Orăștie, județul Hunedoara, iar la programele formative participă toate categoriile de personal din Ministerului Afacerilor Interne (polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști de frontieră etc).

Centrul de Formare Inițială și Continuă al Ministerului Afacerilor Interne este subordonat Direcției Generale Management Resurse Umane iar procesul de învățământ este coordonat metodologic și curricular de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București.

www.cfic.ro

Parteneri:

WYŻSZA SZKOŁA Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi

Universitatea de Afaceri și Științe ale Sănătății și-a început activitatea la 21 septembrie 2006 prin decizia ministrului Științei și Învățământului Superior.

În ultimul deceniu, Universitatea și-a dezvoltat și extins oferta constant; Concentrându-se pe educație de înaltă calitate și formare profesională practică, depășește cu succes concurența. Studenți din toată regiunea și chiar din cele mai îndepărtate colțuri ale Poloniei sunt recrutați pentru a studia cosmetologie, dietetică, pedagogie, criminologie, securitate internă, psihologie și drept la WSBiNoZ din Łódź.

 

 

 Despre Proiect

Atitudinea pe care angajații M.A.I. o au când se raportează la un minor nu se diferențiază față de raportarea pe care o au la adulții cu care interacționează profesional.Conduita nepotrivită pe care polițiștii și jandarmii o au în relaționarea profesională cu minorii, managementul inadecvat al acestei relații este rezultatul unei sincope în formarea acestora, atât inițială, cât și continuă, a unei lacune în prevederile legislative incidente, precum și o carență în elaborarea unui document care să le orienteze acestora activitatea. Realitatea este că un minor, ca și autor,victimă sau martor, interacționează,în primul rând, cu un polițist sau un jandarm. Această interacțiune este definitorie pentru nivelul traumei și victimizării pe care minorul o va percepe în relație cu autoritatea. Un comportament inadecvat al polițistului/jandarmului în relație cu minorul poate conduce la creșterea delincvenței juvenile ca răspuns negativ la reacția nepotrivită a autorității sau la maximizarea comportamentelor antisociale.

Proiectul își propune să sprijine formarea forțelor de ordine din România, să ofere repere în interacțiunea profesională a acestora cu minorii în context judiciare precum și promovarea bunelor practici identificate la nivelul Uniunii Europene.

Proiectul este finanțat în cadrul Acțiunii Cheie 2 (KA2) – Parteneriate de cooperare de mica angvergură, având o durată de implementare de 15 luni.

 

Interacțiunea cu minorii autori,victime